hit counters

Wednesday, October 06, 2004

Cheney gets confused over the facts (and the FactCheck)

From Reuters:
Defending his record as Halliburton's chief executive, Cheney said in the Tuesday night debate that Democratic vice-presidential challenger John Edwards was trying to use Halliburton as a smokescreen. Any voter who wanted the facts, Cheney said, should check out factcheck.com -- which led to the [George] Soros site...

Factcheck.org, run by the Annenberg Center of the University of Pennsylvania, said on its site on Wednesday that Cheney not only got the domain name confused, he had mischaracterized its fact-finding.

"Cheney ... wrongly implied that we had rebutted allegations Edwards was making about what Cheney had done as chief executive officer of Halliburton," the site said on Wednesday.

"In fact we did post an article pointing out that Cheney hasn't profited personally while in office from Halliburton's Iraq contracts, as falsely implied by a Kerry TV ad. But Edwards was talking about Cheney's responsibility for earlier Halliburton troubles. And in fact, Edwards was mostly right."

Visitors to factcheck.com found an even stronger rebuttal of the Bush/Cheney campaign: they were redirected to georgesoros.com, a site with a banner headline stating "Why we must not re-elect President Bush." Beneath the banner was an article by the iconoclastic billionaire entitled, "President Bush is endangering our safety, hurting our vital interests, and undermining American values." Soros has posted a note on his site stating he does not own factcheck.com and is not responsible for the curious redirection.

But it could have been worse for the vice-president. He could have directed viewers to whitehouse.com.


Post a Comment

<< Home